Wymiana akumulatora w 1.4 tsi na większy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kiks100
    Classic
    • 2012
    • 3

    Wymiana akumulatora w 1.4 tsi na większy

    Wymiana ppyłka za 120 zł.....rany boskie to cena z filtrem, czy sama czynność? :diabelski_usmiech
  • bob the builder
    Drive
    • 2011
    • 98
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Wymiana akumulatora w 1.4 tsi na większy

    Witam,

    właśnie dogorywa mi w akumulator. Seryjnie do CAXY miałem wsadzony 44 Ah.
    Chciałbym założyć coś większego ze względu na jego szybkie rozładowywanie się .
    Z tego co sprawdziłem w necie, alternator w 1.4 tsi ma 140 A ( nr 03C903023A ) i ładuje akumulator 44 Ah.
    Czy założenie np. 72 Ah nie będzie przesadą.
    Dziękuję z góry za odpowiedź.

    Komentarz

    • eaglemirek
      RS
      • 2010
      • 14107
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Ja bym tak dużego nie dawał :!: Jakie trasy robisz w większości :?: Ja zmieniłem rok temu na 52 Ah/470A



      CB Harry II ASC + Triflex

      Pozdrawiam Mirek!!

      Komentarz

      • bob the builder
        Drive
        • 2011
        • 98
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Niestety robię krótkie trasy - dzieci do szkoły/ praca/krótkie trasy w pracy/ dom.
        Czasami auto odpalam kilka lub naście razy dziennie
        Do tego zdarza się Skodzie postać trzy- cztery dni w tygodniu bez odpalania (w weekendy odpoczywa ).
        Długie trasy tylko kilka razy w roku - wakacje, narty.
        Mocne audio, nieoryginalne radio i skutek taki, że kilkanaście razy akumulator zjechał do zera - i teraz przy niższych temperaturach jest w agonii.
        Stąd też chcę mieć maksymalny "zapas" prądu.

        Komentarz

        • jarekbarcaaa
          Ambiente
          • 2013
          • 204

          #5
          wieksze go aku altek moze ci nie doładowac

          Komentarz

          • eaglemirek
            RS
            • 2010
            • 14107
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Jak kupisz większy to przy mrozach więcej straci niż ten mniejszy, robisz krótkie traski więc aku będzie permanentnie niedoładowany a to aku nie lubi. Większa pojemność będzie droższy. Ja bym zasugerował kupno jednak niewiele większego od standardu a najwyżej skrócić czas eksploatacji.



            CB Harry II ASC + Triflex

            Pozdrawiam Mirek!!

            Komentarz

            • bob the builder
              Drive
              • 2011
              • 98
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Ten 72 Ah brałem pod uwagę bo występuje w TDI i jest to chyba największy jaki mógłby się zmieścić - ale taki jest obsługiwany przez 180 A alternator - taki jak
              np. w 2.0 TDI.

              Z tego co doczytałem CAXA ma 140 A alternator - co powinno być wystarczające na akumulator około 64 Ah - to byłoby o 50 % więcej niż dotychczas.
              Jednakże i tak musiałbym pożegnać się z "filcowym kubraczkiem" otulającym dotychczasowe aku w rozmiarze 44Ah.

              Komentarz

              • eaglemirek
                RS
                • 2010
                • 14107
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                bob the builder, "Zima to czas niezbyt lubiany przez akumulatory. Ten sam w pełni sprawny akumulator, który w temperaturze 25 st. C ma 100 proc. pojemności elektrycznej, w temperaturze 0 st. będzie miał 80 proc. pojemności, w temperaturze -10 st. - już tylko 70 proc., a przy siarczystym mrozie, np. -25 st., tylko 60 proc."

                Większe aku więcej pojemności pójdzie papa i dłużej trzeba doładowywać do 100% bardziej obciążonym alternatorem. Moim zdaniem nie warto w twoim wypadku kupować większego jak 54. Ale to moje zdanie.



                CB Harry II ASC + Triflex

                Pozdrawiam Mirek!!

                Komentarz

                • Grzegorz56
                  Rider
                  • 2010
                  • 266
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  bob the builder, zwróć uwagę jeszcze na jedną kwestię - większy amperaż - większy akumulator. Sprawdź czy większy akumulator zmieści ci się w obudowie poprzedniego akumulatora, oraz czy starczą kable (większy rozstaw złącz).
                  Poza tym podawana wartość alternatora mówi nam o maksymalnym poborze prądu, ale pamiętaj, że przy eksploatacji pojazdu masz włączone oświetlenie, radio nawiew i inne odbiorniki które też chcą prądu i może ci zabraknąć trochę amperów na ładowanie akumulatora.

                  Komentarz

                  • bob the builder
                    Drive
                    • 2011
                    • 98
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Akumulator w mojej Octavii nie ma obudowy tylko filcową włókninę jako osłonę.
                    Jeśli chodzi o wymiary to będę musiał podjechać do sklepu i "przymierzać".
                    Co do pojemności: 60 % z np. 64 A to 38,5 A czyli prawie tyle co standardowy Aku w temp. 25 stopni.
                    Bez wątpienia fabryczne 44 Ah to za mało.
                    Ps.
                    Ciekawe jak wygląda proces celowego postarzania w produkcji akumulatorów, że tak szybko padają. W poprzednim moim aucie - fordzie focusie wytrzymał 10 lat i 180 tys. km, kręcąc rozrusznikiem nawet przy - 20. Ciekawe kto robił go ówcześnie dla Forda pod marką Motorcraft.
                    Lata temu wsadziłem do Skody Favorit aku 60 A i tamten słabowity zapewnie alternator, był w stanie go obsłużyć.

                    Komentarz

                    • KulfonP
                      Rider
                      • 2010
                      • 391

                      #11
                      Filcowa włóknina odpada przy wymianie akumulatora na większy bo zwykle jest dopasowana do akumulatorów o małej pojemności. Aczkolwiek podstawa akumulatora jest zunifikowana i spokojnie na niej się zmieści akumulator jak w TDI rzędu 70+ Ah. Można do tego dokupić oryginalną, trójczęściową obudowę plastikową akumulatora, zamykana od góry, która pasuje do podstawy.

                      Jest juz gdzieś temat na forum dotyczący wymiany akumulatora, studiując go rok temu wymieniłem swój 44Ah na 62Ah Bannera i jak do tej pory jest OK, lepiej niz przy oryginale, który przy mrozach nieco się męczył. Tyle że ja robię codziennie 80-120km więc akumulator naturalnie się doładowuje.

                      Przy krótkich odcinkach miejskich faktycznie bym się zastanowił nad ~50Ah max - szybciej się doładuje, a prąd rozruchowy jaki jest w stanie dostarczyć spokojnie wystarczy do 1,4TSI - napewno będzie to więcej niż 320-360A oferowane przez standardowy akumulator 44Ah.

                      Komentarz

                      • andrzej111
                        L&K
                        • 2010
                        • 1391

                        #12
                        Zamieszczone przez eaglemirek
                        Większe aku więcej pojemności pójdzie papa i dłużej trzeba doładowywać do 100% bardziej obciążonym alternatorem. Moim zdaniem nie warto w twoim wypadku kupować większego jak 54. Ale to moje zdanie.
                        Mój fabryczny 44Ah powiedział papa po 2 latach, po roku już zdarzało się odpalać na kable :?
                        Od 2 lat śmigam krótkie trasy na na varcie 72Ah i nie wykazuje objawów zużycia
                        Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          bob the builder, bierz największy aku na jaki cię stać, ja do siebie wsadziłem 77Ah i to jest chyba max co wchodzi do OIIFL. Jeśli masz altka 140A to nie będzie ABSOLUTNIE, żadnego problemu z doładowaniem tego aku ( w TDI też są altki 140A i aku 70-77Ah ). Co do podstawy aku, to tak jak ktoś napisał wyżej, jest uniwersalna i 77Ah wchodzi bez problemu do oryginalnej, plastikowej obudowy aku ( szmata oczywiście wylatuje - chyba, że kupisz większą ).
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • bob the builder
                            Drive
                            • 2011
                            • 98
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Dziękuję wszystkim za szybkie i konkretne odpowiedzi.
                            Kupię coś z rozmiaru 64-74 Ah, opierając się na Waszych pozytywnych doświadczeniach.
                            Co do kosztów zakupu nie jest to problem, bowiem aku powyżej 70 A można kupić w okolicach 250 zł.

                            Komentarz

                            • ROBERT.C
                              Drive
                              • 2010
                              • 47

                              #15
                              Wymiana akumulatora w 1.4 tsi na większy

                              Akumulator 44Ah calkowicie wystacza, wiekszy przy takim traktowaniu tez padnie po 2 latach, a nawet szybciej, akumulatory w 80% uszkada sie przez zasiarczenie, moj ma 7 lat i nie mam z nim zadnych problemow (odpowiednia obsluga)

                              Komentarz

                              • eaglemirek
                                RS
                                • 2010
                                • 14107
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                ROBERT.C, Też tak uważam :!: Duży (pojemny) aku przy krótkich dystansach będzie wiecznie niedoładowany a tego aku nie lubią :!: Ale każdy robi wg własnego uznania :!: Ja tam wolę mieć coś niewiele większego od standardowego a najwyżej częściej wymieniać na nowy



                                CB Harry II ASC + Triflex

                                Pozdrawiam Mirek!!

                                Komentarz

                                • meehoo
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 26

                                  #17
                                  Pozwólcie, że się podepnę do tematu, postanowiłem podładować swój oryginalny 4-letni aku przed zimą (profilaktycznie, bo nie sprawiał do tej pory problemów), ale co mnie wprawiło w osłupienie, że po odłączeniu aku coś mi terkocze w komorze silnika :shock: Po podłączeniu dźwięk zanika. Co to może być?
                                  Moja Octa:
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83105

                                  Komentarz

                                  • endryu
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3773
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez meehoo
                                    Co to może być?
                                    Może "zdechła" syrena alarmu z własnym zasilaniem :?:
                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                    =================================================

                                    Komentarz

                                    • meehoo
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 26

                                      #19
                                      No właśnie tak myślę, że to chyba alarm? Ale jak to wyłączyć?
                                      Moja Octa:
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83105

                                      Komentarz

                                      • endryu
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3773
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        Na syrenie jest "stacyjka", którą trzeba przełączyć.
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz

                                        • meehoo
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 26

                                          #21
                                          Tak też było, dzięki. Teraz tylko muszę posprawdzać, dlaczego nie wyło, a tylko terkotało :lol:
                                          Moja Octa:
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83105

                                          Komentarz

                                          • Lesiu34
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 159
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez ROBERT.C
                                            Akumulator 44Ah calkowicie wystacza, wiekszy przy takim traktowaniu tez padnie po 2 latach, a nawet szybciej, akumulatory w 80% uszkada sie przez zasiarczenie, moj ma 7 lat i nie mam z nim zadnych problemow (odpowiednia obsluga)
                                            ROBERT.C, eaglemirek sorry panowie, ale to są rzeczy wyssane z palca. Kompletną bzdurą jest to, że większy akumulator szybciej padnie. Skąd wam wzięły się te 2 lata? Mój akumulator (Futura 77Ah) ma już 4 lata, eksploatowana jest niemal wyłącznie na krótkich odcinkach i jakoś się nie zasiarcza, a działa o niebo lepiej niż oryginalny 44Ah. Doładowania prostownikiem potrzebuje tylko raz w środku zimy. A co do wiecznego niedoładowania - to kompletny mit z czasów gdy alternatory dawały mniejsze prądy. U mnie alternator 140A bez problemu doładowuje futurę. Przykładowo - gdy eksploatujemy samochód na jakimś określonym krótkim odcinku - to akumulator 44Ah odda dokładnie tą samą ilość energii co dowolny większy akumulator (np 77Ah) na tej samej trasie. I przyjmie też taką samą. Ale będzie przez to bardziej niedoładowany i to właśnie on się szybciej zasiarczy bo procentowo więcej energii będzie mu brakowało. Dlatego jak najbardziej polecam wziąć akumulator w przedziale 64-77 Ah. Święty spokój gwarantowany.

                                            Komentarz

                                            • Octavianos
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1130

                                              #23
                                              Co człowiek to opinia, ja mam 3 ci rok 44Ah i jak na razie zero problemów
                                              SIMPLY CLEVER
                                              Wiesz co dobre :-)

                                              Moja Maszyna
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                              Komentarz

                                              • wesol
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 689

                                                #24
                                                majac nawet altek 70 czy 90 amperowy mozna wstawic aku nawet i 100 Ah czy wiekszy. nie ma powiazania miedyz akumulatorem i altkiem. nie komunikuja sie w zaden sposob. Altek laduje aku do osiagniecia okreslonego napiecia. To czy przy odpalaniu zniknie z malego aku taka ama ilosc energi czy z duzego aku to nie ma znaczenia dla altka. Bedzi eprzywracal ta energie dokladnie w tym amym czasie- okolo 10 minut.

                                                44Ah akumulatory np w oplu zostaly zastapione 55 Ah. Niewazne czy to silnik 1.4 czy 1.0 to dostaje taki wlasnie aku.

                                                Moja rada. JEsli macie kase i checie wiecej przeznaczyc na tne cel to wiekszy aku jest lepszy pod kazdym wzgledem.
                                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                Komentarz

                                                • ROBERT.C
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 47

                                                  #25
                                                  Wymiana akumulatora w 1.4 tsi na

                                                  Zamieszczone przez Lesiu34
                                                  Zamieszczone przez ROBERT.C
                                                  Akumulator 44Ah calkowicie wystacza, wiekszy przy takim traktowaniu tez padnie po 2 latach, a nawet szybciej, akumulatory w 80% uszkada sie przez zasiarczenie, moj ma 7 lat i nie mam z nim zadnych problemow (odpowiednia obsluga)
                                                  ROBERT.C, eaglemirek sorry panowie, ale to są rzeczy wyssane z palca. Kompletną bzdurą jest to, że większy akumulator szybciej padnie. Skąd wam wzięły się te 2 lata? Mój akumulator (Futura 77Ah) ma już 4 lata, eksploatowana jest niemal wyłącznie na krótkich odcinkach i jakoś się nie zasiarcza, a działa o niebo lepiej niż oryginalny 44Ah. Doładowania prostownikiem potrzebuje tylko raz w środku zimy. A co do wiecznego niedoładowania - to kompletny mit z czasów gdy alternatory dawały mniejsze prądy. U mnie alternator 140A bez problemu doładowuje futurę. Przykładowo - gdy eksploatujemy samochód na jakimś określonym krótkim odcinku - to akumulator 44Ah odda dokładnie tą samą ilość energii co dowolny większy akumulator (np 77Ah) na tej samej trasie. I przyjmie też taką samą. Ale będzie przez to bardziej niedoładowany i to właśnie on się szybciej zasiarczy bo procentowo więcej energii będzie mu brakowało. Dlatego jak najbardziej polecam wziąć akumulator w przedziale 64-77 Ah. Święty spokój gwarantowany.
                                                  Co ty wiesz w nogach spisz, zaloz 200Ah

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...